tirsdag den 9. november 2010

Kort om 3. Pixibog - Fra Drøm til Virkelighed

SCROLL NED TIL FORORDET (jeg er teknisk spasser) - VED FORORDET STARTER VORES OPGAVE OM ODENSE I 2025 - der vil blive suppleret med billeder, da det er en lang smørre!!! Jeg forstår udemærket hvis det er for langt til nogen ... Jeg lover at jeg snart begynder at skrive om mine flirts, sko og personlige dramaer istedet! Det bliver fucked up. / Nikolaj

-------------------------------------------------------------------------------------------
Den sidste pixibog "Fra Drøm til Virkelighed" er godt og vel en mere overskuelig og punktopsat sammenførelse af de 2 første pixiboger, og derfor ikke nødvendig at præsentere her, da den også hovedsagelig er af kommunal interesse. Her beskrives konkret hvilke institutioner og initiativer som bør støttes, og hvor der bør beskæres. Den indledes med:

"De 3 magiske udfordringer jeg stiller Odense beskæftiger sig primært med en forbedring af kulturlivet, hvor den sidste udfordring dog er en opfordrelse til en generel forbedring af de studerendes forhold i Odense.

Jeg beder ikke om et større fokus på kulturlivet, da Odenses kulturmæssige ambitioner næppe kunne være bedre, men blot en ompriotering og en bedre forståelse; en ompriotering som sikrer, at 45+ generationen ikke længere ubevidst favoriseres, og en bedre forståelse, som sikrer at kultur og kreativitet ikke blot er flotte ord på papiret, men får rum til at udfolde sig i praksis i kreative miljøer, som kan skabe liv, glæde og forandring. Ved en imageopmåling i 2008 skulle hele landet svare på hvordan Odense ville være, hvis byen var en person, og resultaterne blev ”forsigtig”, ”velopdragen”, ”provinsiel” og ”afslappet”, som alle signalerer, at Odense mangler en markant profil.

De 3 magiske overordnede udfordringer lyder:


1. Fokuser yderligere på de odenseanske kulturelle vækstlag
2. Sats internationalt og ungdomsorienteret kulturelt – hav mod til kvalitet
3. Forbedrer yderligere forhold for studerende i Odense"

Har I interesse i at læse resten af den lange smørre skal I blot skrive til Tilskuere@live.dk

Ingen kommentarer: